22 Kasım 2008 Cumartesi

Yumurta'dan 3 Maymun çıktı!

Yo yo amacım ve/veya hedefim sinema eleştirmenliği yapmak değil kesinlikle. Ancak ben bir film izlediğimde -aynen kitap okuyunca olduğu gibi- içine öyle bir giriyorum ki içimdekileri çıkarmazsam rahatlayamıyorum..
Bu sebeple yine yeni yeniden bir ve hatta iki filmden bahsedeceğim..
Yükselen değer Türk sinemasından devam ediyoruz sinema günlerimize.. Pazartesi Üç Maymun'a gittik. Hiç Nuri Bilge Ceylan (bundan sonra NBC olarak anılacaktır) filmi izlememiş biri olarak aslında çok da fazla bir şey beklemiyordum. Aslında beklediğim tek bir şey vardı; sıkılmak. Sıkıldım mı sıkıldım. Ama konudan ziyade görüntüden. Sarı ışık da sevmem, sarı görüntü de. Hele kasveti hiç sevmem. Bu sebepledir ki sarılık geçirmiş bir tavrı olan bu film içime sıkıntıları gark etti. Konu sıkılacak gibi değil; Küçük Emrah'ın yıllarca vermek istediği mesajı sanatsal yolla vermiş. Başarılı. NBC'nin neden en iyi film değil de en iyi yönetmen ödülünü aldığını çok açık şekilde anlıyoruz. Bravo.
Tam bu kısımda bu filmi bırakıp Yumurtaya geçmek istiyorum müsadenizle. Filmi evde izledim(k). Hoş ben ilk yarım saatten sonra uyuyakaldım. Tabi ki bunu yorgunluğuma bağladım. Uyandım Cihan'a sordum; güzeldi dedi. Üzüldüm. Bu üzüntümü bertaraf etme çabasıyla dün koydum tekrar kaldığım yerden devam ettim. İzledim, izledim. Bittiğinde bittiğine inanamayışımdan ağlıyordum.
Tamam sanatçı ruhum olmayabilir, sanat halk içindir öğretisini benimsemiş olabilirim ama bu nedir Semih Bey? Konu yok, tema yok, olmayan konular arasında bağlantı yok, yok oğlu yok yok.. (Tarkan'dan aşırma) Filmin sonunda NBC'ye teşekkür etmişsiniz. Ediniz ama gidip biraz birşeyler öğreniniz. İç baygınlığı vermek ne zamandan beri sanat oldu? Ben kaçırmışım da!
Yumurta'yı izlememin tek olumlu yanı NBC'nın ne denli usta bir yönetmen olduğunu anlamamdır!
Bravo NBC! Güzel ve yanlız ülken seninle gurur duyuyor..

Hamiş: Cihan alacağın olsun e mi? Yüksek sanat ruhun önünde saygıyla eğiliyorum!!!!

Öperins!

Hiç yorum yok: