27 Ocak 2009 Salı

hatırla sevgili sancısı!

Bir yönetmenin sürekli aynı oyuncularla çalışmasından hoşlanmıyorum.
çağan ırmak çok yapıyor bunu.
tomris giritlioğlu da yapmış bu sefer güz sancısında.
heryerden hatırla sevgili'den bir karakter fırlayınca film de yine dönem filmi olunca flashbacklerle hatırla sevgili'ye döndüğüm çok sahne oldu.
hüseyin avni danyal'ın canlandırdığı karakter adnan menderes'i arayınca "hoop menderes sensin" diyesim bile geldi.
o derece.
zaten güz sancısı olay üzerine kurulu bir film değil de karakterler üzerine kurulmuş bir film olmuş.
zira bahsederek kendi reklamını yaptığı ve kitabından uyarlandığı 6-7 Eylül olayları gone with the wind.
behçet'in basiretsizliğini çok güzel canlandıran ve kendisinden nefret etmemizi sağlayan murat yıldırım'ın oyunculuğu takdire şayan.
kendisi de takdire şayan.
ben şahsen kendim murat yıldırımı sürekli ve her fırsatta takdir ediyorum.
bravo murat bravo çok başarılısın!
öhöm her ne ise beren saat ve belçim bilgin'den bahsetmek istemiyorum.
kendilerinden hoşlanmamama ve hatta ifrit olmama rağmen filmi tüm objektivitemle izledim ama maalesef olmamış kızlaaaaar!
beren sözüm sana; yapmacıklık, abartı, sahte masumiyet sana çok yakışıyor aynen devam.
belçim sen de aynı şaşkın ve gerçekten uzak duygsallığında oynamaya devam et.
daha nice roller sizi bekliyor kızlar.
nihahahahah!
diğer tüm oyuncular ve hamam böcekleri ise tartışmasız çok başarılıydı.
çok alakasız yerlerde olayı melodramik hale getirmek için müzik fazla yükseltilmiş, bir de sanırım filmi izlediğim armada sinemalarının ses düzeni bozuk olduğu için sesler çok rahatsız ediciydi.
karakter isimlerinin çoğunu anlamadım bile.
müzisyen olmamama rağmen-ki kulağım çok iyidir- yemekte viyolonsel çalan kızın notalardan alakasız çaldığını farkettim.
filmde sahnesi var sanmıştım ama bi daha görünmedi.
yani gerçek çalan biri olabilirdi.
kızcağız gereksiz bir ayrıntı olarak oraya konmuş, belki tomrisin tanıdığıdır.
filmde tanıdıklar gerek yazılı gerek görsel olarak bolca görünmüş zaten.
velhasıl kelam filmden tatmin olarak ayrılmadım.
ancak tarihinden bi haber gençlere tarihlerine karşı "merak güdüsü" aşılamayı başarabilirse bu film o zaman tatmin olurum sanıyorum.
ciddi film yorumuma blog tadı verdim.
hadi bakalım şimdi bi koşu bana mısır alın gelin.
mucu mucu.

Hiç yorum yok: