10 Mart 2009 Salı

d! son kararım..

tunus'ta yaşayan bir arkadaşıma; "tunus kokuyor mu? bana böyle ağır bir kokusu var gibi geliyor" dediğimde çok şaşırmıştı.
şehrin kokusu mu olur diye değil, tarif ettiğim kokuyu tunus'a ilk geldiğinde, uçaktan iner inmez farkettiği için.
kokulara karşı inanılmaz bir hassasiyetim var.
koku hafızası diye birşey varsa eğer, ben de full çekiyor.
elime aldığım şeyi direk burnuma götürürüm.
kokusuna göre değerlendiriyorum her şeyi ben; nesneleri, kıyafetleri ve hatta ülkeleri..
hindistan da aynı şekilde mesela.
ülkeyi düşününce burnumun ucuna öyle bir koku geliyor ki hayatta adım atmayacağım cinsten.
kokusal önsezilerimden de aldığım yetkiye dayanarak kafamda bir hindu kokusu yarattım.
bu koku eşliğinde dün sinema salonundaki yerimi aldım.
slumdog millionaire'i izlemek için epey geç kaldığım malum.
film hakkında "çok şahane, müthiş, başyapıt" eleştirilerinin haricinde bir şey okumadım.
belli olmuyor bizim millete, çattadanak yazıveriyor uyarı falan yapmaksızın, filmin en can alıcı yerini.
"abartmışlar, o kadar da güzel değil" eleştirilerini ise her sevilen filmi eleştirenleri eleştirme potansiylimle defettim.
yengeç burcuna has tüm anaçlığımla kucaklamıştım zaten film başlamadan, danny boyle ve slumdog millionaire'i..
film o saya ile başladı ve tabi küçük çocuklarla..
sinema tarihinde küçük çocukların başrolde olduğu ve harikalar yarattığı çoğu film başarılı olmuş ve oscar kazanmıştır.
italyanlar iyi yapar bu işi; bisiklet hırsızları, cinema paradiso, la vita é bella'da yaptıkları gibi..
danny boyle da güzel yapmış; zira seçtiği çocukların yetenekleri ve sevimlilikleri karşısında tüm kirliliklerine rağmen bünyenizde onları pis yanaklarından öpme hissi uyanmaması olası değil..
filmin başlangıcından itibaren bitmek bilmeyen ritmine cuk oturan şarkılara, zaman zaman tek omzumu öne arkaya sallamak suretiyle eşlik etmeden duramadım..
fimde olan bazı mantıksızlıklara da göz yumdum, anaç tavırla gittik bi kere..
yoksa hangi ülkede kim 500 milyar ister canlı yayınlanıyor ki aa dostlar..
olsun ben danny boyle'u severim.
trainspotting'e kim laf söyleyebilir zaten.
sonunda uyuyakalsam da the beach'i de beğenmiştim ben.
danny boyle yapar işte!
neyse çok uzatmışım, kesiyorum artık.
biraz daha uzatırsam hint danslarının etnik kökenine ineceğim..
son sözüm şu ki; slumdog millionaire oscar'ı bileğinin hakkıyla almış, helali hoş olsun.
düğmecilere de benden selam olsun..
namaste!
öperins!

13 yorum:

babegazelle dedi ki...

bu çocuğu evlat edincem ben yetkililere sesleniorum

Allegra'nde dedi ki...

evlar edinirsen gelip yanağını ıssırabilir miyim? :)

beenmaya dedi ki...

henüz seyretmedim öncelik benjamin'e verildi bizde. ama seyretmeden şunu söyleyebilirim ki benjamin en iyi filmi alsaydı sahiden de yazık olurdu...

Allegra'nde dedi ki...

cidden yazık olurdu, izleyince milyoneri daha iyi anlayacaksın..

Adsız dedi ki...

Ben bu filmin cd sini alacağım bu gidişle.Sinema da panik atak olanlardanım da :))
Çok sağol paylaşımın için.
sevgiler.

Salome dedi ki...

:) Pek haşarı pek güzel çocukmuş. Seviyorum böyle ünlü olmayan doğal ama güzel insanlar oynadığında filmlerde.

Allegra'nde dedi ki...

@orguknit: ayy çok fenaymış canım :/ allahtan tüm filmlerin cdsi çıkıyor.

@salome: o zaman bu filme bayılacaksın.. :)

Adsız dedi ki...

ben d ebayıldım filme, mükemmel herkes izlesin. ama şu d abir gerçek ki, film için bile ols anaısl desem fizik, kimya vs. gibi zor yada bilinmesi zor birkaç soru da koysalarmış keşke.

Brajeshwari dedi ki...

Sorular
1-Hint danslarının kökeni nedir?
2-Türkler nasıl kokar ?


Namaste... :)

Popdater dedi ki...

Çocuk sayısını da abartmamak lazım ama, di mi? Bak, Angelina ve Brad o kadar çocuğa rağmen bir Oscar bile alamadılar..

Allegra'nde dedi ki...

@tatlısukırosu: evet soru çok asitti :) ama deidm ya görmemzlikten geliyorum, filmin kurgusu içinde cuk olmuş soru..

@brajeshwari: sorularına hemen cevap vereceğim. ama önce bi google'a bakmalıyım :)))))

@emrah: brad o çiroz kadınla birlikte olduğu gün lanetlendi.

afrodelfino dedi ki...

Insanin omzu öne arkaya gidip geliyo gerçekten filmi seyrederken di mi! Düğmecilere benden de selam, neyseki ödül törenlerinin çoğundan eli boş döndüler, yoksa senin çirozun kocasının başarısından iyice gözü dönecekti kendi yapmış gibi:))

Allegra'nde dedi ki...

ayyy evet! bak ben bu açıdan hiç düşünmemiştim :)))