17 Nisan 2009 Cuma

pilates kadar top düşsün başına!

nil'i çoğu ergen çocuksu bulsa da ben şarkı sözlerini pek beğeniyorum.
eşek kadar olmama rağmen halen çocuk ruhlu olduğumdan değil, öyle antipatik bir çabam da yok zaten.
en beğendiğim yönü kelime oyunları yapması bu nil'in.
şarkılarda kelimelerle oynayanlardan pek hoşlanırım zaten.
bana göre bunu en güzel icra eden mirkelamdır ve bu sebeple türkçe sözlü hafif müzikte kendisini tek geçerim.
mirkelam'la ilgili uzun uzadıya yazmak isterim ancak bu yazının konusu pilates.
nil'den girip pilatesten çıkmak zaten yeterince zorken araya bir de mirkelam, mika falan karıştırısam, bu yazı bol sebzeli zayıflama çorbaları tadında bir şey olur ki bundan ne siz ne de zayıflama sürecinde olsam bile ben hoşlanırım.

nil'in "madonna olacakmış" diye bir şarkısı var.
söyle deseniz tek bir notasını bile hatırlamıyorum.
ancak zamanında sözlerini kendime şöyle uyarlamıştım;

Madonna olacağım gülmeyin belki yaram var.
Çok gülümsedim mutsuz olmadım belli şakam var.
Beş dakika durup bir dinleyin belki bir sözüm var.
Hemem gitmeyin bekleyin ayrıca bişi var.
Sizden farklıyım, evet deyin "e sen öylesin"
Doğuştan starım "Aman" deyin nazar deymesin
Madonna olacağım gülmeyin...


cevabı içinde saklı gizli bilmeceler gibi son satırı ile herşeyi açıklayan bu sözleri pek beğenmiştim.
aradan uzun zaman geçmesine rağmen madonna olmak için bir çabam olmadı.
zaten hedeflediğim madonna ikonu, madonnanın 40'lı yaşlarındaki hali olduğundan 20 sene önceden ne yapsam boşa diye düşünmüştüm.
8 aydır tartı yüzü görmeyen bu ayakların ani bir kararla baskülün üzerine çıkması ve ardından boy-kilo orantımın gayet doğru ve eşit düzeye geldiğini görmemle çığlığı basmam bir oldu.
o günden beri ekmek, kola, çikolata ve bilumum abur cubur diye tabir edilen lanet olasıcalarla bağlantımı kesmiş bulunuyorum.
zayıflama hususunda bu sefer çok kararlı olduğumdan kimsenin ihtimal vermemesine kulak asmayıp belki de asıp, inatlarına pilates kursuna yazıldım.
madonna olmanın da ilk şartı pilates değil mi a dostlar?
pilatese gideceğim dediğim 10 kişiden 9unun istisnasız toptan bahsetmesi karşısında reklamların türk halkı üzerindeki inanılmaz etkisini anladım.
hatırlarsanız pilatesin ilk reklamını topun üzerinde yuvarlanan mehmet ali erbil yapmıştı.
bizim halk hala orda kalmış;

alle: pilates'e başlıyorum bugün.
halk: aa topun üzerinde mi yuvarlanacaksın?
alle:yok topu üzerimde yuvarlayacağım.
halk: nası yani yaaa?!
alle: yok canım top mop yok, nefes egzersizine dayanan bir kas geliştirme eylemi pilates.
halk: o zaman neden kursa gidiyorsun ki evde de yapılır o.
alle: hadi canım sen bi koşu yap da gel o zaman.

araştırmacı ve bildirmeci kişiliğimle pilatesin aslen ikinci dünya savaşı sırasında, joseph pilates tarafından yaralı askerleri tedavi etmek amacıyla geliştirilmiş olduğunu ve adını da muhterem şahsın soyadından aldığını söylemezsem çatlarım.
vücudu forma sokup kasları güçlendirmedeki faydasının tartışmasız olduğunu ve ilk dersten itibaren etkisini gösterdiğini söylüyorlardı.
bilimum kaslarımdaki ağrılardan, etkisnin fevkaladenin fevkinde olduğunun tecrübe ile sabit olduğunu söylemeliyim.
şimdilik pek memnunum, amemnuniyetim olursa seve seve paylaşırım.

ay ne çok yazmışım yine yahu.
madem madonna dedik yazıma madonna'nın american life şarkısının bir kuplesiyle son veriyorum;
I drive my mini cooper And I'm feeling super-dooper Yo they tell I'm a trooper And you know I'm satisfied I do yoga and pilates And the room is full of hotties So I'm checking out the bodies And you know I'm satisfied

ee sen de memnuniyetsizsen biz ne yapalım be mado?
öperins!

8 yorum:

beenmaya dedi ki...

hımm bende de niyet aynı kilo verme konusunda ama pilates olur mu bilemem...

ha bu arada emre aydın da güzel oynar kelimelerle kelimeler üstüne severim :))

Allegra'nde dedi ki...

ben bi deneyeyim olursa sen de git ;)

emre aydın da var evet ama benimkiler daha mizahi ya ondan seviyorum sanıyorum :)

babegazelle dedi ki...

ben de yapayım dedim onu evde oturmaktan döt cöle kıvamına gelince açtım ebru şallıyla pilatesi her yanım tutuldu bide dio ki mutluyuz dimiii sen mutlusun bacım benim kasların azına zıçtın afedersin o diil de bi de ben eski sporcuyum die kasım kasım kasılıorum heryerde yok anam yoook kalmamış sporun ssi bilem:D

Brajeshwari dedi ki...

Pilates hakkında daha çok yazmanı bekliyorum.Makas yapmaya başladığında görüşelim.İşte orada gerçek madonna olucaksın..

Yeme konusuna gelince, takdir ettim.Yine de biz pastanede bulusalim cicim..Tereyaglı, sıcak "pohçaları" lök lök çiğnemeden yutalım beraber:) Sonra eritmek için istersen koşarız,iştersen pilates yaparız..Topsuz ama..

Allegra'nde dedi ki...

@babe: valla canım ben de 5 sene basketbol oynadım da uzun süre camış gibi oturunca spor geçmişin hikaye oluyor :)))

@brajeshwari: yaaa burcu abla! sen zayıfsın tabi. yine pastanede buluşalım ama ben salata yerim :))
ayrıca madonna olabilitemin varlığını kabul ettiğin ve beni gaza getirdiğin için teşekkür ederim ;)

Brajeshwari dedi ki...

Herkes madonna..Yeterki inan..Senden çok güzel Nena olur bir de..Ben gördüm...Salataya takılma..inancını değiştir..

deniz doğan dedi ki...

merhaba
Girya yap
başka hiçbirşeyle uğraşmana gerek kalmaz.

TGA (Türkiye girya kettlebell akademi)
www.girya.com.tr

istersen bi göz at

seda dedi ki...

ben de nil'in ilk albümünü elime aldıımda ne kadar şok olduğmu hatırlıyorum. benim içimden geleni yapmış, ben cesaret edemedim ama o cesaret etmiş, sözcüklerle anlamlarla oynamış.

hala da nili ilk günden beri severek dinliyorum, kimsecikler sevmese de:)