1 Haziran 2009 Pazartesi

yaşat beni pepsi!?!

farkettim ki televizyon izlerken sürekli reklam eleştirisi yapıyorum.
geçen metin yazarı bir arkadaşımla konuşurken -ben yine reklam eleştiriyor olacağım ki- şöyle bir açıklamada bulundu; "sen ne kadar yaratırsan yarat, üretirsen üret sonunda ürün müdürünün aklındakini yazıyorsun"
gayet mantıklı geldi ve reklamcılık sektörüne karşı bir yumuşama oldu içimde.
ama yine de kendimi eleştirmekten alıkoyamıyorum.
belki buna içimdeki yaratıcılığın önlenilemez fışkırması sebep oluyordur.
bu yaratıcılığı bir yöne itemediğimden, şu aralar sorundan başka bir şey yaratamıyorum gerçi.
hiç şüphesiz reklamlarda oynayacak kişi seçilirken güvenilirlik kriteri baş rolde oluyor(dur).
yapılan bu anketlerde cevap verenler neye göre kime göre isim söylüyorlar anlayamıyorum.
karar vermekte zorlanan bir yapım olduğundan da olabilir de böyle bir soruya muhatap kalsam "-ıııııı, -hmmm -hömmm" tarzı ünlemlerden başka bir isim söyleyebileceğimi sanmıyorum.
ama her konuda olduğu gibi bu konuda da kararlı türk halkı çeyrek asırdır seda sayan'a güveniyor.
seda sayan'a güvenen insanlar nesine güveniyorlar misal?
ağzından çıkan her şeyin doğru olduğuna mı?
basit bir mantıkla; parti kursa bu seda sayan kişisi, iktidar mı olur?
idrak eşiğimin altında kalıyor doğrusu.

böyle bir rol model olduğundan olsa gerek pepsi son reklam kampanyasında seda sayan'ı seçmiş.
reklam baştan aşağı felaket.
öncelikle, reklamdaki devamlılık hatası beni her seferinde rahatsız ediyor.
tırın içindeki seda abla ilk 2 karede montluyken birden soyunuk ve beyaz t-shirt ile çıkıyor karşımıza.
ben ilk seyretmede görüyorsam, bunu teknik ekibin fark etmemesi olası mı?
ya da nasılsa güveniyorlar seda abla'ya, süper kahraman misali birden soyunduğuna inanırlar mı dediler, bilemiyorum.
sonra şarkı çok korkunç.
nil karaibrahimgil'e aitmiş ancak yorum beni benden alıyor.
en az ibrahim tatlıses'le öpüşme sahnesi kadar dayanılmaz bir yorumu var seda sayanın.
reklamın içeriği ise çok ama çok fena.
bir anne bir oğul ve kurtarıcıları yetiş bacım.
nolur yardım edin sedaaanım demeye bile gerek kalmadan, kalbinin temziliğinden olsa gerek, direk 10.000TL olan şişeyi gösteren seda sayan'ın, gencin ve annesinin hayatını kurtarması..
üstüne üstlük bir de babasını araması için kontör vermesi...
kaderimizi şişenin belirlediği tek zaman 10-14 yaşlarımızda oynadığımız doğruluk mu cesaret mi oyunuydu.
ondan beridir şişelerden bir beklentim yok.
pepsi'den para çıkacak diye araba kredisine girmek en güvenilir insanın seda sayan olması kadar saçma.
görüntüsünü bile filtre kameralarla hileli gösteren birisine güvenmek? ilginç!
pepsi'den çıkan 10.000TL ile üniversiteye gitmek? daha da ilginç!

pepsi türkiye piyasasında coca cola'nın çok gerisinde.
ve hatta yiyecek içececeğin siyasallaşması sonucu bazı gazlı içeceklerin bile arkasında.
hal böyle iken yaratıcılıktan uzak, avam, duygu sömürücüsü(baba artık üniversiteye gidebileceğim), hedef kitleyi tam aksi yönde etkileyecek bir reklam da nesi?
suç ürün müdürünün mü reklam ajansının mı bilemiyorum.
marketing, tüketici beklentisi, reklamcılık da bilmiyorum.
normal bir vatandaş olarak diyorum ki;
reklamın iyisi kötüsü olmaz belki ama bu kadar da kötüsü olmaz!
öperins!

12 yorum:

eğreltiotu dedi ki...

Allahım dünyaca ünlü isimlerden sonra neden seda sayan yarebbim neden???

Allegra'nde dedi ki...

:)))))
okullarda ders olarak gösterilsin diye çekilmiş :)

eğreltiotu dedi ki...

pazarlama stratecilerinin de öss olması pek düşündürücü. ölsün bu reklam

Brajeshwari dedi ki...

Seda abla konusunda hem fikirim Alle..Fakat sen şimdi bu bloğa bu reklamı yazdın ya, reklam amacına ulaştı.Çünkü reklamdan söz etmek bile, akılda kalıcılığına dair bir işaret ki, ilk amacına ulaştı.Şimdi tüm bacılar, günlerinde Seda ablaları içiyor diye, 1 ltlik pepsi açacak, hem kontür kazanacak, hem milyarları olacak.Daha ne :)

Allegra'nde dedi ki...

@eğreltiotu: ölsün! :))

@brajeshwari: allahım işte profesyonel bir bakış açısı!
:)))
eğitim şart vallahi :)

MeLankoLia dedi ki...

Ayy cok komik yha :D


Pepsi yasatır seni!

PEPSİ!!!

Eliza Doolittle dedi ki...

Sibel Can'li Saray Hali, bilmemkimli FiratPen, bayrami yalniz geciren dede temali duygu somurucu Ulker madlen reklamlari, futbolcu katkili benzinler guzel miydi? Hayir. Ama hedef kitlesiyle arasinda bir uyum bir anlam vardi!!
Seda'yi bacisi komsusu kabul eden bir kesim var Turkiye'de ona da evet. Bu kesim Pepsi icicisi midir, ondan supheliyim!
Ayrica da gozum kapali Cola ile Pepsi farkini anlarim, Pepsi de sevmem. Hih!

Allegra'nde dedi ki...

@eliza: çok doğru söylüyorsun. burda itici olan seda sayan'ın reklamda oynaması değil "pepsi" reklamında oynaması. cola turka reklamında oynasaydı bu kadar göze batmazdı eminim.

Eliza Doolittle dedi ki...

Aynen onu kastetmistim :)
Simdi bunu dillendirsen de vay Cola Turka'nin neyi eksik beyaz turk diye ya sev ya terk et seyettiren abidikler cikar karsina ama, herkes kitlesini marka kimligini bilsin kardesim!

Allegra'nde dedi ki...

kesinlikle.
ayrıca dediğim gibi bu yiyecek-içecek politakasını da anlamıyorum.hem içeyim hem de benim görüşüme uygun olsun diye bir şey yok. ya kola içme ya da adam gibi iç.

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

pepsi ve seda sayan süper ikili!!!..))
nasıl böyle bir reklam ve o kişiyle..inanamıyorum..

Allegra'nde dedi ki...

belki de gözlerimize inanamayalımn diye yapmışlardır bu reklamı :)