14 Ağustos 2009 Cuma

Je vais bien, ne t'en fais pas.

uzun ve şehirlerarası yolları sevip sevmemek konusunda kararsızım.
sığamamak akabinde ayaklarımın uyuşması bir yana,
her servis yapılışındaki ne yesem/içsem heyecanım,
şehrimden uzaklaşırken duyduğum sevinç ve dönüşteki huzur için bile otobüse binebilirim.
zaten barselona-roma arasındaki uçak yolculuğundan sonra uçağa binme konusunda fikirlerim tamamen değişti.
27 yıl sonra uçak korkum ortaya çıkarsa, kesin tüm yol boyunca uçağı sallayan inince de kocaman alkışları (ciddi ciddi alkışladı yolcular) hakeden alitalia pilotu yüzünden olacak.
her ne ise gece istanbula varışımız, ve 4 saat uyku sonrası sabah bindiğimiz ankara otobüsünde uyumayı planlarken karşıma bir avrupa filmi çıktı.
açıkçası filmi önce ferzan özpetek'in seyretmediğim tek filmi olan kutsal yürek sanmıştım.
avrupa filmi oluşu ve müziklerinden yaptım bu çıkarımı,
ama ağız okuma tekniğiyle incelediğimde fransız filmi olduğunu anladım.(ya da fransızca konuşulan bir yer filmi, misal gabon. ama zenciler yok denecek kadar azdı. zaten ilerleyen sahnelerde eyfel görünmemesine rağmen paris'te olduklarını anladık. çünkü adam paris'ten taşınalım dedi. ne kadar da zekiyim. ya ya)
film, barselonadaki tatilinden dönüşünde(tesadüfün de böylesi) ikiz kardeşinin evi terk ettiğini öğrenen ve onu bulmak için çabalayan lili'nin öyküsü.
lili rolünde aşk-ı memnudaki kız oynuyor. (en azından ben oymuş gibi izledim zira acayip benziyor)
oyunculuklar cidden çok başarılı.
bu kadar yalın bir teknikle bu denli derin duyguların anlatıldığı filmlerden aldığım zevk daha bir yoğun oluyor.
google'a "thomas-lili- french film" yazmak suretiyle yaptığım araştırma sonucunda filmin adının don't worry, i'm fine(orijinali başlıkta) olduğunu buldum.
adı konusuyla inanılmaz uyuşmuş.
filmin akışının gerektirdiği şekilde bu filmi bulup tekrar izleyeceğim,
avrupa sinemasından hoşlanıyorsanız siz de kesinlikle izleyin derim.
hele ki filmde 3 kez çalınan aaron'dan u turn (lili) şarkısını muhakkak dinleyin.
hatta durun ben dinleteyim.
böyle de iyiyimdir, hadi öperins!

7 yorum:

i am not your freud dedi ki...

şarkının hastası oldum emeğine yüreğine sağlık kenks :P

pinksatellite dedi ki...

2de ana kucağı baba ocağına doğru yolculuk yapıcam.. postun ilk paragrafını okuyunca hafif bi tebessüm oldu dudağımın kenarında=)
şarkıya bayıldım bi de,bugün yol şarkılarımdan biri olucak..

Allegra'nde dedi ki...

@inyf: :))) şarkı bende çalmıyor. ben de arıza var sandım. dinleyip, bayıldığına göre sorun yok ;)

@pinksatellite: iyi yolculuklar tatlım. ayağın uyuştukça ve şarkıyı dinledikçe beni hatırla ;)

Porco Rosso dedi ki...

o hangi firmaymış. bir dahaki yolculuğu onlarla yapacam otobüs sevmesem de.

güzel filmdir o. ve çok da bilinmez (sanırdım).
valla kız güzeldi. film sade. otobüs ise fantastikmiş gerçekten.

Allegra'nde dedi ki...

@porco rosso: nilüferdi. herkesein önüne ekran koymuşlar, uydu ve 3 film birden var. hem de devamlı :P

s1 dedi ki...

harika bir film bence de!!! bak benim yorumlarımda şöyle: http://dumbelekdunya.blogspot.com/2009/07/lili.html

bu arada film bende var, olurda bulamazsan aklında olsun, nihancuguma veririm, ondan alirsin ;) cheers,

Allegra'nde dedi ki...

@s1: ahahah esvan abla aynı şeyi yazsaymışız keşke. kötü niyetli olsam senden kopya çektiğimi düşünürdüm. allahtan çok iyi niyetliyim :))