1 Ekim 2009 Perşembe

deli deyip geçme.

tunalı'da, kuğulu iş hanının alt katında bir tokacı var.
adını bilmiyorum, hoş bir adı olduğunu bile sanmıyorum.
biz ona yıllardır "deli" diyoruz.
sahibi orta yaşı biraz geçmiş, açıkçası kendinden de biraz geçmiş biri.
anlattığına göre, 30 senedir tokacıymış ve ankara'daki ilk 3 tokacıdan biriymiş.
karum açılınca işleri kötü olmuş.
dükkanın en sevdiğim yönü-ucuz olmasından sonra tabi- dağınık olması.
her şey ama her şey üst üste, tokalar bir yanda, küpeler alakasızca dizilmiş.
dükkanın bu haline her gidişimde anlamsızca gülüyorum..

dün tunalı'da işim vardı, ne zamandır uğramıyorum şu deliye bir gideyim dedim.
dükkanı karşıya taşımış, büyütmüş; ama hala aynı keşmekeş.
sahibinin bir özelliği de anında değerlendirme yapıp sana fikir vermesi.
ben öyle bakarken, bir kıza "bak bu tokayı al, sana çok iyi gider" dedi.
kız da bayıldı tabi, ben de içimden "fakşit, beni beğenmedi" dedim.
sonra kız yanındakiyle gülüşerek ve herkesin ve hatta delinin duyabileceği sesle "deli ama zevkli ahahahah" demesin mi?
sanki adama yıllardır deli diyen ben değilmişim gibi öyle bir sinirlendim ki az kalsın dönüp kavga edecektim.
tabi ki etmedimmm, aldıklarımın parasını ödedim ve çıktım.
deli'nin beni kazıklayıp fazla para aldığını ise çok sonra farkettim..

bu da böyle bi anı olsun.
ahahahah.
hoş kalın, öperins!

11 yorum:

BahaR dedi ki...

aaay ben onu unutmuştuuum:))iyi hatırlattın!!aaa...

Allegra'nde dedi ki...

yaa. valla 1 liraya acayip güzel tokalar aldım. tekini 2 lira sandığım küpelerin çifti o paraymış. ama yeni mal getirmesi gerek biraz ^^

begüm dedi ki...

biz de hastasıyızdır o tokacının, adı Zafer miydi acaba?? Deli olmasının yanı sıra zengin bir adamdır, Filistin caddesinde oldukça güzel bir evde oturur. Hiç çaktırmıyor dimi??

Eliza Doolittle dedi ki...

Yaaaa, bilmez miyim onu yaciiiik :) Kugulu pasaji dedin beni benden aldin...Birak cakma Angorayi, Karum Atakule hicbiri yoktu Tunali Tunaliydi aaahhh ahhh :)
Yahu ben mi salaklastim sen mi yeni tasindin, niye Izmir'den yaziyosun saniyorum ki ben?

Allegra'nde dedi ki...

ayyy evet zafer!
çaktırmıyor tabi ki, ama aslında aileden zengin bir havası da yok değil :)

bu arada begüm sen misin? sen begümsün pek tabi de.. neyse anladın sen. :)

Allegra'nde dedi ki...

@eliza: ahah canımm ben 15 senedir ankara'dayım yahu :))

haykırış dedi ki...

"Deli deli küpeli" diye bir söylem vardı. Küçücük yaşımızla oyuna almayan arkadaşlarımızı çok sinirlendirirdik. Meğer gelinim takı aldım diye Tunalı'da tarif ettiği yer orası zahir, bir ziyaret edeyim nasıl bir "DELİ" diye.

Allegra'nde dedi ki...

@haykırış; muhakkak ziyaret edin, çok renkli bir yer :)

begüm dedi ki...

ben begüm şeren güler :) çok açık oldu. hemen kendime bir hesap açmalıyım, ilk yorumumda bu eksiklik hemen çarptı göze.

Allegra'nde dedi ki...

ahahah begün sabah sabah çok güldürdün beni :)
hemen aç hesabını :)

haykırış dedi ki...

Bu günler gerçek deli ile uğraşıyorum zaten deneyim kazandım. Gözlemlerimi aktarırım.:-))