7 Ekim 2009 Çarşamba

karanlıktakiler a.k.a annem ve ben!

dünkü "büyülü fener" yazımdan sonra hepinizin çılgınca "karanlıktakiler" yorumumu beklediğinizi biliyorum. (beni bozmamak adına burda çılgınca eee-veeet diye bağırmanız gerekiyor)
adliyeden akşam 8'de çıkmamı müteakip sinemaya gidip gitmeme konusunda emin olmamama rağmen, sizi hayal kırıklığına uğratmamak ve verdiğim sözü tutmak adına 9 seansında büyülü fenerdeydim.
artık çağan ırmak filmlerinin ilk haftayı boş geçirme geleneği mi, iki salonda oynamasının bir sonucu mu, yoksa saatin azizliği mi bilemiyorum ama salonda sadece biz vardık.
filmin konusuna üstü kapalı değinmek istiyorum, zira ben hiçbir şey okumadan gittim ,
belki siz de aynını istersiniz.
film bir anne oğul ilişkisi, tagline'ı "ölmek kolaydı ama sen vardın"..
bu slogan filmi izlemeden önce oldukça klişe gelebilir ancak izledikten sonra özellikle son 20 dakikada inanılmaz anlamlanıyor.
daha da anlamlanması için küçük bir ipucu : çoklu bakın olaylara.
karanlıktakiler giriş-gelişme-sonuçtan ziyade giriş ve sonuçtan oluşuyor.
o kadar uzun bir giriş bölümü var ki ikinci yarının ortalarında artık bir şeye bağlayacaksın değil mi çağan diyorsunuz. (tamamen samimiyetten)
sonun bağlanışı ve eksik taşların yerine oturması beklemeye değdiğini gösteriyor.
bana çağan ırmak bu filmde, ıssız adam'da eleştrilen ne varsa ona cevap vermiş gibi geldi.
öncelikle söylemeliyim ki gişe kaygısından çok uzak, sanatsal beklentilerle çekilmiş karanlıktakiler.
sanki gişede 3 milyon yapsın değil de altın portakalı alsın gibi mesela..
cemal hünal ve melis birkan'ın yer yer yapmacıklığa kaçan oyunculuklarına inat meral çetinkaya ve erdem akakçe oyunculuk konusunda müthişler.
özellikle son bölümde meral çetinkaya'nın oyunu, tiyatral bir tirat adeta.
erdem akakçe'nin canlandırdığı egemen'in inanılmaz saflığı/temziliği filmde gözlerimi yaşartan (ağlatan değil) tek unsur oldu.
egemen, izleyicinin kirlenen/kirletilmek istenen algısına rağmen o kadar iyi ki...
ve erdem akakçe bunu o denli gerçekçi geçiriyor ki size, oyunculuk budur diyorsunuz.
ayrıca egemen'in giydiği t-shirtlerde derin manalar buldum, cihan da hak verdi; dikkat edin derim.
derya alabora ise olmasa da olurmuş denecek kadar silik..
yani umay rolünü bir başkası da oynasa aynı etki olurdu sanki.
çağan ırmak, kabuslar evi serisinde tatmin olamamış olacak ki, karanlıktakiler'de inanılmaz gerilim unsurları vardı.
bir kaç yerde gözümü kapamak zorunda kaldım..
yine ıssız adam'a inat filmde müzik neredeyse hiç kullanılmamıştı.
kamera açıları, istanbul'un -her zamanki-güzelliği, görüntü yönetmeninin başarısı ise dikkatimi çeken diğer unsurlar.
konuya girmek istemediğimden yazmak istediğim bir kaç hususu da es geçiyorum sizin için, ne kadar iyiyim yahu.
neticeten;
film güzel mi? güzel.
izleyici izler mi? ıssız adam torpiliyle.
sevilir mi? sanmıyorum.
ödül?muhakkak.
öpeyim mi?öperins!

7 yorum:

Eliza Doolittle dedi ki...

Yorumlarda bisey vardi dun ne guzel buyulu fener/kavaklidere/akun, ankara, ankara, bulka'da kazandibi, ciger 52, biraz daha ankara dosenmistim, yayinlatmadi gicik!
Velhasil-i kelam bu caaanim sinemalari ben de cok ozledim! Karanliktakiler'i de merak ediyorum insallah en kisa zamanda...

Allegra'nde dedi ki...

canımcım dünkü yorumlarda var zaten öyle bir şey. yoksa sen başka bir şey mi diyorsun, anlamadım ben.

Eliza Doolittle dedi ki...

Aaaa yapabilmisim hakkaten..e bana hata mesaji verip durdu?! Grrrr...
Neyyse, olur cicim valla gidelim papazin bagi'na. Sen deli misin cok cicidir orasi Cihanla pazar sabahi gozleme/semaver/gazete yapsaniz ya! GOP taraflarindaysaniz kosa kosa..ben lise/universitedeyken hep koroglu'nda oturduk, o yuzden cok giderdim..

Allegra'nde dedi ki...

benim iş yerim çok yakın papazın bağına. aslında gitmek lazım. gitmiyoruz sonra da ankara'da gidecek bir yer yok diyoruz.

banyosuyu dedi ki...

aaa ama olmadı ki doğru düzgün detay vermemişin :(
film izlemeyi sevmeyen insancıklar için ayrı bir film özeti istiorm detaylı.

Allegra'nde dedi ki...

şekerim ben sana yazar mail atarım ;)

noranıngemisi dedi ki...

bende cok merak ediyorum bu filmi, gidiyim en kısa zamanda :)