2 Ekim 2009 Cuma

the one

işin açıkçası doğumgünüm için istediğim saat tam olarak bu değildi.
siyah olsun, deri kayış olsun ama içinde de altın parçaları(nasıl yani) olsun demiştim cihan'a.
kısacası şık bir saat arıyordum.
bu arada aç parantez söyleyeyim; benim sürpriz doğumgünü hediyem pek olmaz. genelde sipariş veririm ve hatta gider kendim seçerim, kapa parantez.
saatçileri gezerken ilginç dizaynlarıyla the one dikkatimi çekti.
dışardan ayna gibi görünen saat -ki benimki o değil- bir tuşa basınca fırıldak gibi dönerek saati gösteriyordu.
daha önce hiç duymadığım bir marka olduğu için tereddüt ettim önce, ama her orijinal fikir gibi bu saat de acayip hoşuma gitti.
fiyat araştırması yapmadan bir ürün alma alışkanlığımı çoooktan kenara bıraktığım için, hemen internetten aradım.
adamın bize verdiği fiyatın makul olduğunu anlayınca, cihancııım sağolsun bana "çaktırmadan" almıştı bu saati.
aslında bu saatle ilgili hemen yazmak istiyordum.
üzerinden 3 ay geçti, hesi ile loreathan japonik saatlerini alıp yazmasalardı daha da yazmazdım aslında :)
saat-biraz da büyük olduğundan- acayip dikkat çekiyor.
dışardan bakıldığında akrep-yelkovan yok.
saati anlamak için sağ üsteki pime basmanız gerekiyor.
kırmızı ışıklar bir tur döndükten sonra duruyor, dışardaki kırmızı dakikayı, içerdeki de saati gösteriyor.
ancak dakika 5 ve katları şeklinde gösterildiği için ortadaki 4 ışıkta ek dakikalar için yapılmış.
ayrıca A ile gösterilen yer de am/pm ayrımı için.
pime iki kere üst üste basarsan da tarih ışıkları yanıyor.
bu sefer de içerdeki ışık ayı, dışarıdaki günü gösteriyor.
çok karışık gibi görünebilir ama alışınca gayet basit.
the one'ın daha da zor olan, toplama usulü saat gösteren modelleri de vardı.
ben tip olarak bunu beğendiğim için böylesini aldım, yoksa zordan kaçtığımdan değil :P
satıcının söylediğine göre markanın amblemi OI, IQ'yu çağrıştıracak şekilde tasarlanmış.
ama ters olması neye delalet bilemiyorumm.
şimdi bakalım anlattıklarım anlaşıldı mı?
ali baba saatim kaç?

10 yorum:

haykırış dedi ki...

Saat 13,35.. mi acaba?
Yazılarınız bir solukluk okuma ile süreklilik kazandırıyor çok akıcı, harika, sakın uzaklaşayım demeyin.. Yazmaya devam edin..

Allegra'nde dedi ki...

yok, maalesef 13.35 değil :)))
ayrıca çoook ama çook teşekkür ediyorum, teveccühünüz :)

Unknown dedi ki...

ayy alle bir kargo yollıcam 1 haftadır uğraşıyorum ama sonuçta alacağın şey hoşuna gitçek galiba sanırsam umarım.
saat hakkındaki açıklayıcı açıklamaların için ayrıca teşekkür eder, bir saate bu kadar para vermeycaamı kimseyi ilgilendirmedii halde beyan eder madem bu kadar uzun yazıcaktın bir post yazıvereydin abuş diyerek kendi kendimle hesaplaşmamı da yapar çekilirm.
bu arada saatin fiyatını söylemediğin halde kendi kendime nasıl akıl yürütüp pahalı olduğu sonucuna vardığımda gözlerden kaçmamıştır umarım.5 tl den fazlası çalışmaz.ayy cimri miyim lan ben yoksa.
yorum nasıl uzatılır.
na ha böyle.

Allegra'nde dedi ki...

@banyosuyu: ay valla ciddi ciddi bomba düzeneği hazırlıyorsun sandım :) ayrıca neden hoşuma gitmesin, düşünmen yeter. ayy bu da ne yalan bir yalandır ya. her ne ise saat yarım bin civarı bir şey canım. kime göre neye göre pahalı/ucuz bilemeyeceğim.

Eliza Doolittle dedi ki...

Acccaip stylish gorunuyo..Ben ki saat bilezik bilegine hicbir sey takamayan huylu bi kadinim, ama bu pek hosuma gitti..gule gule kullan!

Loreathan dedi ki...

Bu da güzelmiş güle güle kullan ^_^

Hesionka dedi ki...

oh yes beybi hey beybi!
vat e bitıfıl voç. i lav it veri maç <3

ben hiç anlamıyore ama saat kaç.
bakalım benimkisi gelince ne mok yiicem mihi.

walla şapşaane saatmiş kardeş, güle güle kullan :D

s1 dedi ki...

şekerim saat 14:37 mi şimcik?
bi de acayip beğendim yaf ben de alabilirim her an :) çok gözeelmiş! güle güle kullaan!

Pelin P.A. dedi ki...

Ben de zamanında çok sulanmıştım OI The One saatlere ama bir kaç ay önce saatlendiğim için hevesim kursağımda kaldı. Asıl söylemek istediğim şu satıcının IQ martavalına müdehale olacak. OI'nin açılımı aslında 01 yani saatin çalışma sisteminin bilgisayarların basit kodlama sistemi olan 0-1 matrix üzerine kurulu olması. Zaten led'in çalışma prensibi de 01 kodlama sisteminden daha komplike bir şey olamıyor. Bu arada çok güzel bir seçim yapmışsın.Saatini güle güle kullan canım.

Allegra'nde dedi ki...

eliza: canım valla tavsiye ederim, kaba gibi görünse de işe giderken bile takıyorum :)

loreathan: tenk yu :))

hesi: sağol canikomm. gelince anlarsın 2-3 denemeden sonra. sizin saatler gelince nasıl çalıştığına dair açıklama bekliyorum :)

s1: esvan ablacımm valla komik olduğun kadar zekisin de :))) al tavsiye ederim. bir de dünya çapında sınırlı koleksiyon olan modelleri var onlar da çok değişik.

pelin: bu şahane açıklamandan ötürü teşekkür ederim canım. vallaçok hoşuma gitti işin aslını öğrenmek ;)